איזה אימון שורף הכי הרבה קלוריות? - חדר כושר הולמס פלייס Holmes Place

אחת השאלות העיקריות שמעסיקות אנשים שעוסקים בפעילויות ספורטיביות ושואפים לקיים אורח חיים בריא, היא איזה סוג של אימון שורף הכי קלוריות או תורם הכי הרבה להצרת היקפים וחיזוק שרירים. שיעורי סטודיו המשלבים פעילות אירובית לצד פעילות אנאירובית הם המפתח שלכם להצלחה, ורק על ידי שילוב שני העולמות תוכלו להגיע לתוצאות מקסימליות באימון שלכם.

אחד המדדים המדויקים היחידים שניתנים להבנה, מדידה ומעקב מדויק על ידי כל אדם רגיל שעוסק בספורט ללא ציוד ומכשור מיוחד או מעבדות מתקדמות הוא מדד הקלוריות.

קלוריות, מילה שמוכרת היום כמעט לכל אדם בכל גיל, הן יחידות מידה של אנרגיה בגוף.

לפי הערך הקלורי של מזון אנחנו יודעים כמה אנרגיה הוא מכניס לגוף, ובהתאם אנחנו יודעים כמה אנרגיה נצטרך להשקיע כדי “להוריד” אותו אחר כך על ידי פעילות ספורטיבית – בין אם במסגרת של שיעורי סטודיו, חוגים מקצועיים או פעילות עצמאית בבית.

איזה אימון שורף הכי הרבה קלוריות?

מכיוון שזהו אחד המדדים היחידים שאדם רגיל שעוסק בספורט יכול לדבוק בו בלי לשבור את הראש על ציוד מקצועי, מדד הקלוריות הפך פחות או ל”תורה” של רבים מהעוסקים בספורט בכל העולם בכל הקשור לתזונה ספורטיבית לקיום אורח חיים בריא.

לאור מעמדן הבלתי מעורער של הקלוריות בתור המדד “החשוב ביותר” (התייעצו עם המאמן האישי שלכם על זה) באורח החיים הספורטיבי ובעיקר בהיבט התזונתי שלו, אחת השאלות העיקריות שמעסיקות את כל מי שעוסק היום בספורט היא “איזה אימון שורף הכי הרבה קלוריות” או יותר נכון איך כדאי לשרוף קלוריות בצורה המהירה, הבריאה והיעילה ביותר. והתשובה? קצת מכל דבר, בהרבה השקעה.

שיעורי סטודיו - מועדון כושר הולמס פלייס
שיעורי סטודיו – השילוב האופטימלי בין שני העולמות

שני “העולמות” העיקריים אליהם ניתן לחלק את העיסוק בפעילות ספורטיבית הם פעילויות אירוביות (סיבולת רב ריאה) ופעילויות אנאירוביות (חיזוק שרירים בתרגילי כוח). חלוקה זו מתבצעת לפי סוגי השרירים המופעלים בהן, עצימות ומשך המאמץ שמושקע בהן ועוד מספר קריטריונים בריאותיים נוספים.

כל מומחה לתזונה וספורט שתשאלו אותו את אותה השאלה שעסקנו בה לפני רגע, חתן לכם תשובה מעט אחרת. פעילויות אירובית מקיימת תהליכים של שריפת שומן מהירה בגוף שאינם קורים כמעט בכלל בעת פעילות אנאירובית, ואילו האחרונה הנה בעלת ערך מטבולי גבוה בהרבה שממשיך גם זמן רב לאחר סיום הפעילות. כלומר, אירובי יעיל יותר לצד אחד של המשוואה, ואנאירובי יעיל יותר לפיתוח צידה השני. אז מה עושים? שיעורי סטודיו.

שיעורי סטודיו, במודל שפותח ופועל אצלנו ב”הולמס פלייס” בהצלחה מרובה מסביב לעולם כבר שנים רבות, הם שיטה חדשה לשלב פעילות אירובית לבין פעילות אנאירובית בצורה אופטימלית שמניבה את התשואה הגבוהה ביותר לגוף משני העולמות גם יחד. שילוב של כוח, סיבולת ומאמץ לטווח ארוך יוצרים אימון מסוג חדש שעוד לא הכרתם, וכדאי לכם להכיר.

פיתוח סיבולת לב ריאה, חיזוק מגוון רחב של שרירי הגוף עם התמקדות בשרירי ליבה חיוניים, שיפור שיווי המשקל והגמישות, העלאת רמת החיוניות של הגוף ולימוד מגוון רחב של שיטות אימון ספורטיביות לחיטוב הגוף, חיזוק השרירים, שריפת שומנים והצרת היקפים. הכל באימון אחד, שאמנם משתנה מפעם לפעם לשם הגיוון אך נשאר באותה מסגרת מסודרת.

נשמע טוב? רק שלא תחשבו בטעות שזה קל. התחייבות לתוכנית אימונים שכוללת שיעורי סטודיו רבים היא לא דבר של מה בכך, אבל היא בהחלט הדרך הבטוחה שלכם, בעיקר בתור מתאמנים חדשים יחסית בעולם הספורט והתזונה הבריאה, להגיע להצלחה מהירה יחסית כבר בתחילת הדרך.