המיתוס "דופק שריפת שומנים" - חדר כושר הולמס פלייס Holmes Place

מאת: שרון לייבל

אז השכנה שלך, או החברה שלך אמרו לך שכדי לרזות באמת הכי יעיל זה לעבוד בתחום דופק "שריפת שומנים"….
אז… הגיע הזמן לעשות סדר ולנפץ גם את המיתוס הזה!
האמת היא שבאופן יחסי (באחוזים מתוך סה"כ הקלוריות) אנחנו שורפים הכי הרבה קלוריות משומן כשאנחנו ישנים… אבל הגוף לא צורך כמעט קלוריות בזמן זה! לפני כ-20 שנה פורסם מחקר שאחת ממסקנותיו הייתה ש: "בזמן אימון בעצימות גבוהה משתמש הגוף יותר בפחמימות כמקור אנרגיה עיקרי מאשר בשומנים"…
הגוף אמנם שורף באחוזים מתוך הקלוריות יותר שומנים במהלך אימון בעצימות נמוכה כמו צעידה או רכיבה על אופניים – ולצורך העניין ככל שהדופק נמוך יותר משתמש הגוף באופן יחסי יותר בשומן כמקור האנרגיה העיקרי שלו.
אבל !!! ופה מגיע ה"אבל" הגדול: בזמן פעילות בעצימות גבוהה יותר כמו ריצה או אירובי אנרגטי (ספינינג), אנחנו שורפים בסה"כ הכללי יותר קלוריות, מה שתורם בשורה התחתונה להפחתה של יותר שומן בגוף, גם אם אחוז השומן מתוך הקלוריות נמוך יותר. לדוגמא: בפעילות מתונה נשרוף אמנם 80% שומן אבל רק מתוך 200 קלוריות הליכה בשעה. אבל אם נבצע פעילות אינטנסיבית נשרוף באחוזים פחות שומן (למשל 60%) אבל מתוך 700 קלוריות ריצה בשעה…

אז מה יותר טוב ?

בשורה התחתונה: אם המטרה היא שריפת כמה שיותר קלוריות ואין לכם מטרה ספציפית או בעייה רפואית מיוחדת, רוצו/דוושו כמה שיותר מהר שתוכלו לרוץ כדי לשרוף בסך הכל הכללי יותר קלוריות, מה שתורם בסה"כ לשריפה של יותר שומן. מה שקובע בסופו של יום אם נרזה או לא זה הצריכה האנרגטית. להוציא יותר ממה שמכניסים או להכניס פחות ממה שמוציאים. נקודה, סימן קריאה ! ואל לנו להתעסק ממה מורכבת השריפה שומן חלבון או פחמימה, והרי זו המטרה בסופו של דבר, לא ?