אימון פונקציונלי בראשון לציון - הולמס פלייס

בשנת 2020 עולם הספורט הוא ממש לא כפי שהכרנו אותו בעבר. אם פעם היו לנו אפשרויות בחירה מצומצמות בין חדר כושר,  אימוני פלדנקרייז ושיעורי ריקוד שונים, הרי שהיום קיימות אין ספור אפשרויות אימונים שמאפשרות לנו הפעלה של כל שרירי הגוף בבת אחת. אחד הסוגים הנפוצים ביותר של ספורט הוא אימון פונקציונלי. אפשר למצוא אימון פונקציונלי בראשון לציון, בתל אביב, בגבעתיים ובכל חלק אחר במדינה. אז מי הוא אימון פונקציונלי ומה עושים בו? בואו נראה ביחד במאמר הקרוב.

קצת על אימון פונקציונלי

אימון פונקציונלי בהגדרתו היבשה הוא אימון שמנסה לעשות שימוש בכמה שפחות אביזרים חיצוניים ומתבסס בעיקר על פעולות הגוף עצמו, וכמו כן הוא מתאפיין בזמנים קצרים של פעילות. תחת מטריית ההגדרה של אימון פונקציונלי ניתן למצוא אימונים מסוג TRX, פילאטיס, קרוספיט, טיפוס ועוד אימונים שמוכרים לכל אחד ואחת מאיתנו.

אימון פונקציונלי בראשון לציון

אימון פונקציונלי בראשון לציון

אימון פונקציונלי בראשון לציון

שיעורים של אימון פונקציונלי מתקיימים היום כחלק בלתי נפרד מהמון חדרי כושר וסטודיואים ברחבי הארץ והעולם. העיקרון המנחה של אימון פונקציונלי מתבסס על שרירי הליבה שבגוף בשילוב עם קבוצות שרירים אחרות. חדר כושר, לדוגמה, מציע שימוש במגוון מכשירים שמבודדים את השרירים ועובדים רק עליהם בכל פעולה. להבדיל, אימון פונקציונלי דווקא מבקש לחבר את כל השרירים ולהפעיל אותם ביחד תוך ביצוע מגוון תרגילים של מתיחה וכיווץ. אז אם אתם רואים מישהו שיוצא מהסטודיו מזיע, תפוס ומתנשם – דעו שהוא כנראה ביצע אימון פונקציונלי.

איך אימון פונקציונלי שונה מאימונים אחרים?

כשמדברים על אימון פונקציונלי מדברים על אימון ששורף המון קלוריות, מותח את השרירים, בונה שיווי משקל מצוין וכן משפר את הקורדינציה של האדם. הפעולות הספורטיביות במהלך האימון מקנות בסיס למגוון ביצוע פעולות יום יומיות של האדם. כך, לדוגמה, אנשים שרגילים ללכת בצורה כפופה יכולים למצוא את עצמם תוך אימונים ספורים בלבד מזדקפים והולכים בצורה תקינה ובריאה לגוף.

בזכות היתרונות הרבים שבאימון פונקציונלי, הוא מומלץ לביצוע גם על ידי צעירים אך גם על ידי אנשי הגיל השלישי שרוצים לשמור על עצמם בריאים ובכושר.